Luka Rijeka postaje najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe
Ponuda konzorcija APM Terminals/Enna Logic uključuje zajamčeni kontejnerski promet u prvom dvogodišnjem razdoblju od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) te zajamčeni kontejnerski promet od 500 tisuća TEU na godinu tijekom sljedećih osam godina.
25.05.2021.RIJEKA, svibanj 2021. – Konzorcij APM Terminals/Enna Logic jedini je ponuđač na ponovljeniom postupku davanja koncesije na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu u luci Rijeka.
Ponuda konzorcija APM Terminals/Enna Logic uključuje zajamčeni kontejnerski promet u prvom dvogodišnjem razdoblju od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) te zajamčeni kontejnerski promet od 500 tisuća TEU na godinu tijekom sljedećih osam godina. Koncesija za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka daje na razdoblje od 50 godina.
Stalni dio koncesijske naknade iznosi dva milijuna eura godišnje, dok promjenjivi dio ovisno o ostvarenim prihodima iznosi četiri, pet ili šest posto bruto godišnjeg prihoda terminala.
Izgradnja i opremanje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala obuhvaća izgradnju 400 metara obalnog zida sa zaobaljem (davatelj koncesije), proširenje skladišnih površina prema kopnenom dijelu terminala, postavljanje preostalih instalacija, izgradnju potrebne lučke nadgradnje te nabavu i instaliranje odgovarajuće opreme (budući koncesionar). U drugoj fazi, koncesionar treba izgraditi produžetak od 280 metara obalnog zida sa zaobaljem koji će opremiti potrebnom opremom i infrastrukturom dok posljednja faza obuhvaća izgradnju daljnjih 320 metara obalnog zida sa zaobaljem i opremanje potrebnom opremom i infrastrukturom. To je obveza budućeg koncesionara kada i ako se za to ispune svi zakonom propisani uvjeti.
Na prethodni, poništeni međunarodni natječaj Lučke uprave Rijeka za koncesiju na Zagreb Deep Sea terminalu u ožujku 2020. prispjele su dvije ponude. Uz aktualnu, ponudu je bila dostavila i zajednica natjecatelja koju čine kineske tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company Limited, Tianjin Port Overseas Holding Limited i China Road and Bridge Corporation.
Novi kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea bit će najveći realizirani projekt u okviru obnove riječkog prometnog pravca Rijeka Gateway . Nalazi se u zapadnom dijelu riječkog lučkog bazena.
APM Terminals, tvrtka kontejnerskog brodara A.P. Moller – Maersk, jedan je od četiri najveća operatera kontejnerskih terminala u svijetu. APM Terminals upravlja svjetskom mrežom terminala od oko 75 lučkih objekata u više od 40 zemalja na pet kontinenata s 22 000 zaposlenika, pružajući vrhunske usluge, pouzdanost i učinkovitost za više od 60 brodarskih kompanija. Uz razvoj luka, ulažu u obuku i razvoj lokalnih ljudskih resursa zapošljavajući više od 90% lokalnih zaposlenika.
ENNA logic tvrtka je u sastavu Energia naturalis (ENNA) grupe koja vrši upravljačku ulogu 20-tak društava u njezinu vlasništvu. ENNA-u karakterizira širok spektar poslovanja – od trgovine i opskrbe plinom, obnovljivih izvora energije, trgovine naftnim derivatima i drugim robama, preko investicijskih projekata do transporta. Nositelj uspjeha cijele grupacije je tvrtka PPD i PPD grupa – grupacija PPD tvrtki u Hrvatskoj, Mađarskoj, Švicarskoj, Italiji, Sloveniji i BiH koja se bavi trgovinom i opskrbom prirodnim plinom. Posredstvom tvrtke PPD, grupa je u partnerstvu s INA-om, najvećom hrvatskom naftnom kompanijom, većinski vlasnik jedine hrvatske tvornice mineralnih gnojiva – Petrokemije. Tvrtka ENNA Transport prvi je hrvatski privatni željeznički cargo prijevoznik s više od 20% udjela na hrvatskom tržištu. Grupa je i većinski vlasnik tvrtke Luka Ploče d.d. te je u suvlasništvu terminala tekućih tereta u Luci Ploče Adriatic tank terminals. Poslovni sustav Energia naturalis jedna je od najbrže rastućih kompanija u Hrvatskoj i regiji. Ona je s lukom, željeznicom i skladištima vrlo ozbiljan, integrirani logistički operator jedinstven u regiji.
ENNA Logic kombinira specifične prednosti svakog oblika prijevoza dizajnirajući inovativna multimodalna i inermodalna rješenja za kupce. ENNA Logic svojim klijentima nudi široki raspon multimodalnih korisničkih rješenja - od konvencionalne željeznice prema intemodalnoj, od standardnog utovara do specijalnog prijevoza, od teških tereta do tereta visoke vrijednosti, od normalnih do vanserijskih gabarita, od morskih do željezničkih luka. Budući da ENNA Logic kombinira specifične prednosti željezničkog prijevoza, postiže izvanredni ekološki otisak za teretne vlakove i može reducirati emisije CO2 do 80% u usporedbi s konvencionalnim cestovnim prijevozom.